تعطیلی ۴۰۰ معدن شن و ماسه در خراسان رضوی دلایل اعتراض خریداران پژو پارس ایران خودرو چه بود؟ ماجرای افزایش حق مسکن ۱۴۰۳ کارگران چه بود؟ | معاون وزیر کار مُنکر شد اخبار فروش حواله خوردو جانبازان تکذیب شد قیمت توافقی با دلار ترجیحی | کالا‌ها با دلار چند تومانی وارد می‌شوند؟ یک کیلو گوشت مرغ، چند؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی ایران: ایران دهمین تولیدکننده بزرگ موادمعدنی دنیاست خرید کدام نوع طلا برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟ رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان: نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امیدبخشی به بخش خصوصی در ایران است فروشندگان پرقدرت در صحنه بورس امروز ظاهر شدند + عکس (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) محکومیت هزار میلیارد ریالی برای عرضه خارج‌ازشبکه گندم در خراسان‌رضوی واردات ۱.۸ میلیارد دلار طلا برای رفع تعهد ارزی در سال گذشته اولویت اختصاص ارز به صنایع داخلی اعلام شد ریزش قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه جلسات اتاق بازرگانی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تکلیف جدی دولت به وزرا؛ نرخ رشد اقتصادی هر دستگاه در سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری شد ایران‌خودرو قیمت جدید هایما S۷ را اعلام کرد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار ارزان شد، کالا نه | شهرآرا علت کاهش‌نیافتن قیمت اقلام را پس از فروکش‌کردن تلاطم‌های ارزی بررسی می‌کند نبود کارگر ماهر دلیل افزایش حوادث ناشی از کار
سرخط خبرها

بورس سبز، اما بی‌رمق | گزارش وضعیت بازار سرمایه (۲۱ بهمن ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۲۱۱۰۴۵
  • ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
بورس سبز، اما بی‌رمق | گزارش وضعیت بازار سرمایه (۲۱ بهمن ۱۴۰۲)
بازار سرمایه مدتی است که تحت تاثیر ریسک‌های مختلف روی خوش به خود ندیده است. امروز هم هر چند به ظاهر بازار مثبت تمام شد، اما بی‌رمقی و بی‌رونقی سهام‌داران را کلافه کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، معاملات اولین روز هفته با سبزپوشی هر سه نماگر اصلی بازار به پایان رسید. شاخص کل بورس امروز با رشد بیش از ۲ هزار واحدی، بار دیگر حمایت ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد را لمس کرد.

شاخص کل هموزن و شاخص کل فرابورس نیز همسو با شاخص کل رشد کرده و به ترتیب ۱۱۶۰ واحد و ۲۳ واحد نسبت به روز کاری گذشته ارتفاع سطح پیدا کردند.

شپنا، فملی، تاپیکو، کویر و سصف‌ها پنج نمادی بودند که امروز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. در مقابل نیز فاسمین و سدشت دو نماد با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص کل شدند.

بورس سبز، اما بی رمق | گزارش وضعیت بازار سرمایه (۲۱ بهمن ۱۴۰۲)

افزایش تنش‌های منطقه‌ای در پی شدت گرفتن تنش‌ها بین آمریکا و یمن، همچنین تصمیمات خلق الساعه سیاست‌گذاران در کشور بهانه رشد را از بورس گرفت. بازار سرمایه که خود را آماده می‌کرد تا از افزایش سرمایه‌ها از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها سوت آغاز روند رشد خود را به صدا درآورد، ناگهان تحت تاثیر ریسک‌های متعدد وارد فاز رکود شد و این بلاتکلیفی سهام‌داران را روزبه‌روز خسته‌تر می‌کند.

کارشناسان معتقدند از یک‌سو با دستورالعمل وزارت نفت درخصوص نحوه محاسبه نرخ خوراک و قیمت فرآورده‌های پالایشگاهی که بیش از ۶۰هزار میلیارد‌تومان از دارایی سهام‌داران و فروش این شرکت‌ها که عمدتا متعلق به بازنشسته‌های تامین‌اجتماعی، صندوق‌های بازنشستگی و سهام عدالت است، از دست رفته است.

از سوی دیگر دستورالعمل انتشار گواهی‌سپرده ۳۰درصد که هفته گذشته توسط بانک‌مرکزی ارائه شد و بازار پولی را در شوک عجیبی فرو برد، به‌طوری که نرخ رسمی جذب منابع در سیستم بانکی را بیش از ۷درصد افزایش داد و اثر آن‌هم بیشتر انتقال سپرده‌های سپرده‌گذاران از نرخ پایین‌تر و به‌عبارتی تبدیل سپرده در سیستم بانکی است. این افزایش نرخ سپرده‌ها بالطبع منجر به ابطال بیش از ۲۰هزار میلیارد‌تومان از یونیت‌های صندوق‌های درآمد ثابت شد و نرخ بازده موردانتظار سهام‌داران را نیز بالا برد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->